De Sociale medier

Sociale medier

En soldat, en udsigt væbnede styrker-orienteret Facebook side på en mobil enhed.
Sociale medier er computer-medieret af teknologier, der fremmer skabelse og deling af information, ideer, karriere, interesser og andre former for udtryk via virtuelle fællesskaber og netværk. De mange enkeltstående og indbygget i de sociale medier serviceydelser, der findes introducerer udfordringer definition; der er dog nogle fælles træk:[1]



Sociale medier er interaktive Web 2.0 Internet-baserede applikationer.[1][2]
Bruger-genereret indhold, såsom tekst, indlæg eller kommentarer, digitale fotos eller videoer, og data, der genereres gennem alle interaktioner online, er livsnerven i sociale medier.[1][2]
Brugere opretter service-specifikke profiler for websted eller app, som er udviklet og vedligeholdes af sociale medier organisation.[1][3]

Sociale medier lette udviklingen af online sociale netværk ved at forbinde en brugers profil med de andre individer og/eller grupper.[1][3]

De sociale medier anvender web-baserede teknologier, stationære computere og mobile teknologier (fx, smartphones og tablet-computere) til at oprette højt interaktive platforme, hvorigennem enkeltpersoner, fællesskaber og organisationer kan dele, samarbejde, diskutere og ændre bruger-genereret indhold eller pre-made indhold, som er indsendt online. De indføre væsentlige og gennemgribende ændringer til kommunikation mellem virksomheder, organisationer, fællesskaber og enkeltpersoner.[4] Sociale medier ændrer den måde, hvorpå individer og store organisationer med at kommunikere. Disse ændringer er i fokus i det nye område af technoself undersøgelser. I Usa, en undersøgelse rapporterede, at 84 procent af de unge i Amerika har en Facebook-konto.[5] Over 60% af de 13 til 17-årige, der har mindst én profil på sociale medier, med mange bruger mere end to timer om dagen på sociale netværkssider.[6] Ifølge Nielsen, Internet-brugere fortsætter med at bruge mere tid på sociale medier end på nogen anden type af site. På samme tid, den samlede tid brugt på sociale medier sites i USA på tværs af Pc ' er samt mobile enheder er steget med 99 procent til 121 milliarder minutter i juli 2012 i forhold til 66 milliarder minutter i juli 2011.[7] For indholdsudbydere, og udbyttet af at deltage i sociale medier har gået ud over bare at sociale dele-til at opbygge et ry, og bringer i karriere muligheder og monetære indtægter.[8]

Sociale medier adskiller sig fra papir-baseret eller traditionelle elektroniske medier, såsom TV-transmission på mange måder, herunder kvalitet,[9] nå, frekvens, usability, umiddelbarhed, og bestandighed. Sociale medier fungerer i en Dialogisk transmission system (mange kilder til mange modtagere).[10] Dette er i modsætning til de traditionelle medier, der opererer under en monologisk transmission model (en kilde til mange modtagere), sådan som en papir avis, der er leveret til mange abonnenter. Nogle af de mest populære sociale medier websites er Baidu Tieba, Facebook (og dens tilhørende Facebook Messenger), Gab, Google+, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Reddit, Snapchat, Tumblr, Twitter, Viber, WeChat, Weibo, WhatsApp, og YouTube. Disse sociale medier websteder har mere end 100.000.000 registrerede brugere.

Observatører har bemærket en række positive og negative virkninger af de sociale medier. Sociale medier kan hjælpe med at forbedre den enkeltes følelse af forbundethed med det virkelige og/eller online communities og sociale medier kan være en effektiv kommunikation (eller marketing) værktøj for virksomheder, iværksættere, nonprofit-organisationer, herunder interessegrupper og politiske partier og regeringer. På samme tid, har der været rejst bekymring om mulige forbindelser mellem tunge sociale medier anvender, og depression, og selv det spørgsmål om cybermobning, online chikane og "trolling". I øjeblikket er omkring halvdelen af de unge voksne, der har været cybermobbet, og af dem, 20 procent sagde, at de har været cybermobbet på en regelmæssig basis.[11] en Anden undersøgelse blev gennemført blandt 7 klasses elever i Amerika, som er kendt som den Forholdsregel Proces Vedtagelse Model. Ifølge denne undersøgelse, er 69 procent fra 7. klasses elever hævder, at de har oplevet cybermobning, og de sagde også, at det er værre end ansigt til ansigt mobning.[12]

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kreative Tips Og Ideer

Professionelle Tips Til At Hjælpe Dig Med Fotografering

Fotografering